Pagini

miercuri, 28 octombrie 2015

Cateva vorbe despre "calul" pe care m-am dat in acest sezon: XTC Advanced 27,5 0 Team

Acest sezon se indreapta cu pasi repezi catre final asa ca m-am gandit ca ar fi frumos sa va povestesc putin despre bicicleta care „m-a purtat” la curse si antrenamente in acest an...cred ca merita si ea laudata :)
Sa incepem in primul rand prin a face prezentarile dupa care sa vorbim putin despre ea si ce poate face.


XTC Advanced 27,5 0 Team

Cadru:
Marime M
Culori Combinatie Albastru/Negru
Cadru Advanced Grade Composite
Furca
RockShox SID XX 27.5, 100mm Travel
Componente
Ghidon Contact SLR Flat, 690mm
Pipa Giant Contact SLR, OverDrive 2, degree rise
Tija sa Contact SLR, Composite, 27.2x400mm
Sa Fi'zi:k Tundra 2 K:ium
Piese
Shiftere SRAM XX1, 1x11 Speed
Schimbator fata N/A
Schimbator spate SRAM XX1
Frane SRAM XX World Cup
Pinioane SRAM XX1 1042 10x42, 11-Speed
Lant XX1
Roti
Jante Giant PXCRO Composite 27.5 WheelSystem
Butuci Giant PXCRO 27.5 WheelSystem
Spite Giant PXCRO 27.5 WheelSystem


Teoria este simpla...când fiecare gram si fiecare pedala fac diferența dintre podium și a merge acasă cu mâna goală...este clar...trebuie sa alegi o bicicleta de top. Cum faci asta?...simplu, iti alegi cea mai avansata tehnologie de la Giant, adica un XTC Advenced 27,5 0 Team...si bineinteles te antrenezi „putin” :)


In cariera mea de ciclist am alergat pe multe tipuri de biciclete cu diferite geometrii atat pe 26 cat si pe 29. Deși imediat dupa aparitie am devenit un fan inrait al 29er-ului, 27,5-erul m-a surprins placut prin cateva lucruri.. are fler și atitudine. Cel mai notabil este modul echilibrat in care bicicleta se simte față de 29er . Giant a realizat acest lucru printr-o tehnica pe care nici eu nu am inteles-o foarte bine, dar am simtit-o deseori pe traseu. Din cate imi dau seama cand ma dau pe ea, au fost aduse modificari unghiurilor atat la partea spate cat si la partea fata impingand centrul de greutate catre fata. Ma rog cateva detalii pe care nu le pot explica tehnic dar pe care le poti simti imediat ce urci in saua ei.


Pe catarare bicicleta ofera o tinuta exemplara datorita unghiului agresiv care tine roata fata mai mult timp pe pamant fara sa depui mult efort din corp. De asemenea unghiul spate face ca tractiunea sa fie optima.
Roțile de 27,5 , împreună cu greutatea redusă a acesteia păstreaza senzația plină de viață din șa. Se simte diferenta rotilor atat pe urcare cat si pe coborare. La urcarile rapide avem avantajul comutatorului rapid de blocare a furcii care este foarte usor de folosit datorita amplasarii sale pe ghidon, acesta dandu-ne un avantaj si in cazurile in care am inceput coborarea si am uitat sa deblocam furca. Fiind un comutator hidraulic am scapat de stresul curselor pe noroi sau nisip in care se intampla sa se blocheze si sa nu mai poti folosi furca pe coborare cand ti-e lumea mai draga :P


Când ma dau pe ea simt foarte bine agresivitatea si puterea de manipulare a partii fata. Datorită unghiului de fata de 71 de grade , bicicleta se transformă intr-un monstru rapid, foarte agresiv . Fiind un bike compact si bine echilibrat roata de spate, chiar toata partea spate raspunde imediat la orice schimb de directie, accelerare sau franare fara a avea acel timp mort. De asemenea iubesc modul in care roata fata raspunde oricarui stimul, oricarei miscari fine si mai ales modul in care se comporta atunci cand ataci virajele stranse cu greutatea lasata pe ea...practic preia toata sarcina fara a-si schimba calea de rulare sau a devia de la traiectorie.


Datorita geometriei perfect echilibrate se simte vioaie si fasneata ca un 26 fara a avea acel sentiment ca roata fata va scapa intr-o groapa sau nu va trece peste un obstacol mai inalt. De asemenea, fata de modelele anterioare, am simtit la furca RockShox SID XX o rigiditate mai mare si o finete in culisare. Probabil au simtit diferenta mare fata de furcile FOX si au incercat sa vina cu un nou cartus...cred ca le-a iesit...se comporta aproape la fel.


Din cate am obsevat cadru și geometria pt 27,5 la toate modele Giant sunt proiectate special pentru a se potrivi perfect cu dimensiunea roți, fără de anteriorul 26 sau chiar modelele actuale 29er . La acest model au fost reproiectate multe parti ale cadrului, cablurile au fost introduse pe interior pentru a elimina în totalitate zăngănitul, un pedalier Pressfit , și un masiv OverDrive 2 headtube ce ofera o rigiditate mai mare.Acest OverDrive 2 ce sustine furca, curge în tubul Megadrive, care la rândul lui este atasat la un bottom bracket masiv pentru a-i oferi manevrabilitate fina dar și o accelerare exploziva . Adaugam viteza și controlul roților de 27,5 și putem vedea de ce XTC-ul este foarte agresiva.


XTC Advanced 27,5 0 Team isi impune o echipare varf de gama, si anume o furca de 100mm, RockShox SID XX și o echipare de 1x11 SRAM xx1 cu frâne Avid XX World Cup pentru o franare precisa. De asemenea vine in intampinarea greutatii si a rigiditatii cu un chidon, pipa si o tija de sa de carbon.
La partea de franare am unele nemultumiri deoarece, datorita discurilor de 160 fata si 140 spate, pe coborarile lungi si abrupte unde necesitat franare intensa, se incalzesc foarte tare iar frana nu mai este la fel de eficienta.


Echiparea cu 1x11 SRAM xx1 este o echipare foarte buna, mai ales in concursurile de XC. Avantajul angrenajului cu o foaie este ca in cursele cu noroi nu vei intampina probleme sa se blocheze. De asemenea, in orice situatie, nu iti va sari lantul de pe foaie. In schimb daca vi din zona de sosea si esti obisnuit cu rapoartele pinioanelor din dinte in dinte sau cel mult din doi in doi, vei simtii diferenta mare de la pinionul de 36 la cel de 42 si invers.


Despre pret.. da, stiu.. e scumpa , dar echiparea de top imbinata cu tehnologia de carbon avansata a cadrului, rotilor si a componentelor face din XTC Advanced 27,5 0 Team o fiara pe doua roti ce poate face de multe ori diferenta in concursuri .


Trecand prin toate cele scrise mai sus va spun ca este o bicicleta foarte bine echilibrata care merita achizitionata .

Multumesc Giant Team Romania pentru privilegiul de a ma da pe aceasta bicicleta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu