marți, 31 martie 2015

Calatorie spre centrul Pamantului 2015


Cu "putina" intarziere, dar mai bine asa decat niciodata, scriu cateva cuvinte despre prima cursa pe care am alergat-o in acest sezon. Ce-i drept a trecut o luna de atunci doar ca am cam uitat sa postez despre ea :P
Duminică 22 februarie 2015 a avut loc la Slănic Prahova una din primele curse de mtb ale sezonului la care am avut placerea sa fiu prezent. A fost o cursa speciala deoarece s-a desfasurat in totalitate in salina iar pentru mine a fost pentru prima data cand am luat startul intr-un concurs de acest fel.


Organizatorii au pregatit un traseu de aproximativ 3,5 km care trecea prin Sala Unirea, o sala enormă din inima minei, dar şi prin tunelurile industriale care în mod normal sunt închise publicului
Diferenţa de nivel nu a fost foarte mare, aproximativ 40 m/tura, însă daca pui la socoteala ca in doua manse ai realizat 16 ture...se aduna ceva :) Concursul s-a desfasurat dupa cateva reguli simple:
- doua manse de calificari a cate o ora cu 150 de pers/start
- o finala cu primii 75 clasati din fiecare mansa
- in calificari si finala regula a fost cine realizeaza cele mai multe ture intr-o ora


La o primă vedere nu credeai ca va fi ceva spectaculos, dar traseul s-a dovedit a fi cât se poate de tehnic, si nu neapărat din cauza dificultăţii ci mai ales datorită suprafeţei alunecoase de rulare. Aceasta suprafata ne-a pus tuturor la incercare abilitatile tehnice iar greselile ce se soldau cu o cazatura nu erau deloc placute. Strategia majorităţii concurenţilor si adversarilor a fost de a aştepta greşeala celui din faţă. Cine a stapanit bine tehnica pe acest tip de traseu si a avut curajul sa o exploateze la maxim a avut de castigat. Urcarea, chiar daca nu a fost foarte lunga, a fost destul de solicitanta deoarece avea portiuni tehnice si portiuni foarte abrupte.


Eu m-am simtit destul de bine si am incercat sa dau tot ce pot. Nu ma asteptam la un rezultat extraordinar dar venisem aici pentru un antrenament "mai special". Am abordat mansa de calificari destul de modest, fara sa fortez la maxim, incercand sa imi pastrez cat mai multe resurse pentru finala. Am incheiat aceasta mansa undeva pe locul 10, incercand sa memorez cat mai bine cele mai bune trase de pe coborari si zonele periculoase.


Partea neplacuta a fost ca intre calificari si finala a trebuit sa asteptam aproximativ 1 ora, timp in care ne-am cam iesit din "mana". In finala am abordat cursa destul timid, incercand sa nu fortez pe prima parte deoarece nu imi cunosteam foarte bine fortele fiind la inceput de sezon. In a doua parte am incercat sa fortez, mai ales pe coborari, lucru ce s-a dovedit a fi castigator pana la final. M-am simtit destul de bine, am abordat o strategie destul de buna, lucruri ce m-au ajutat sa castig acest prim concurs. Ma bucur foarte mult si sper sa mai repet aceasta isprava si pe viitor :)


Multumesc prietenilor si sponsorilor care m-au sustinut neconditionat!




luni, 23 martie 2015

Turul Alexandru cel Mare - Grecia

La sfarsirul saptamanii ce tocmai s-a incheiat am luat startul, impreuna cu echipa Dinamo, la o cursa de sosea de 3 etape ce s-a desfasurat in Grecia. Turul Alexandru cel Mare a fost un concurs foarte bun pentru pregatirea de primavara ce a strans la start 110 sportivi din mai multe tari.


In prima zi ne-am "ascutit" picioarele la Salonic, intr-un prolog de 5 km ce s-a derulat pe malul marii. Vântul puternic si temperatura scazuta au fost principalii adversari la aceasta proba. Chiar daca a fost relativ scurt pot spune ca a fost destul de greu datorita intensitatii cu care se alearga pe aceste probe scurte. Din cauza efortului depus simti cum ti se usuca gatul iar pieptul te doare foarte tare. In aceasta prima zi am terminat pe locul 25, cu un timp nu foarte bun dar multumitor pentru prima cursa de sosea din acest sezon.


A doua etapa a avut lungimea de 110 km cu o diferenta totala de nivel de 1750m, din care ultimii 40 au fost in urcare. A fost o etapa destul de grea pentru mine deoarece mi-am intrat foarte greu in ritmul de catarare. Nu am reusit sa stau prea mult cu plunonul fruntas datorita lipsei de antrenament pe astfel de catarari. Nu mi-am gasit pasul in care sa pedalez, am simtit ca ma sufoc destul de repede si am fost nevoit sa urc la ritmul meu ceea ce a fost o abordare buna deoarece am reusit sa prind destul de multi pana la final. Am avut nenorocul de a face pana in ultimii 5 km si, neavand masina de depanare in spate, am fost nevoit sa merg aproape pana la final mai mult pe janta. Aceast mic incident nu poate fi trecut la scuze :) , dar am tinut sa il mentionez deoarece nu mi s-a mai intamplat pana acum sa merg atat de mult pe pana intr-un concurs. Am terminat pe locul 38, un loc multumitor tinand cont ca nu m-am simtit in largul meu pe munte.


A treia etapa a fost una valurita ce a masurat 105 km cu diferenta de nivel de aproximativ 1200m. Aceasta a fost presarata cu cateva urcari de 2-3km iar la final am avut de urcat 2 dealuri de 4 si 5km. In aceasta zi m-am simtit mult mai bine decat in precedentele, am reusit sa stau pe pantele abrupte cu primul grup iar pe ultima parte am incercat si un atac. Acesta nu a fost cel mai inteligent lucru din partea mea deoarece, neavand suficient antrenament specific, m-am umflat destul de repede iar picioarele mi-au fost cuprinse de carcei. Indrazneala m-a costat destul de mult nereușind sa raman cu primul grup dupa ce am fost prins. Chiar daca m-am simtit mai bine, lipsa de curse si de antrenamente specifice am resimtit-o prin prezenta de carcei in picioare. Aceasta etapa am incheiat-o pe locul 24 iar la general am ocupat locul 30.


Sunt destul de multumit de nivelul meu de pregatire in acest moment chiar daca anul trecut am reusit sa inchei aceasta cursa pe locul 9 la general. In acest an am abordat un alt tip de antrenament care sper sa dea randamentul asteptat in timpul sezonului.
Nu vreau sa inchei inainte de a-l felicita pe Mrius Petrache pentru forma excelenta si castigarea acestui tur cat si pe colegii lui, Stancu si Dany, pentru presatia excelenta.

vineri, 6 martie 2015

URBAN Trail XCC - cateva detalii despre traseu si organizare

Saptamana viitoare va avea loc startul primului eveniment din seria Riders Club. Dupa cum stiti, reponsabil cu traseul este "je"...de asemenea injuraturile de pe traseu sunt asteptate la adresa de corespondenta :) Deoarece foarte multe persoane m-au intrebat despre gradul de dificultate de acolo vin in intampinarea dumneavoastra cu un articol preluat care ar trebui sa va raspunda la o parte din intrebarile dvs.
P.S. Sper sa nu fim nevoiti sa luam startul cu sania :))


Traseul presupune un nivel superior de pregatire tehnica si fizica

Mai este putin pana pe 15 martie, data la care va demara mult asteptatul URBAN Trail XCC, eveniment organizat de MPG. Pentru ca probabil multi dintre voi ar vrea sa afle detalii despre competitie, am realizat un interviu cu cei care sunt direct raspunzatori de eveniment. Este vorba de Ciprian Chelariu, coordonatorul proiectului Riders Club si de Razvan Juganaru – consultantul tehnic al proiectului.

Riders Club: Cum ai defini aceasta competitie ce se anunta una iesita din tiparele Riders Club?
Ciprian Chelariu: Evenimentul este, intr-adevar, unul special si ne bucuram sa avem sansa de a oferi membrilor Riders Club ceva inedit si antrenant in acelasi timp, cu portii bune de adrenalina. Ca de obicei, prioritatea noastra este sa oferim participantilor o experienta cat mai placuta, multa distractie si nu neaparat sa ne incadram in niste tipare stabilite de comunitatea internationala. Totusi, evenimentul care va fi organizat la Romexpo, pe 15 martie, se apropie foarte mult de ceea ce se numeste MTB Cross Country Short Circuit sau, simplu spus, XCC. Prin natura traseului, cu urcari abrupte si scurte, coborari tehnice, viraje numeroase, prin numarul de concurenti care vor lua startul in cursa si prin timpul maxim pe care participantii il vor petrece pe traseu, la care se adauga ideea de circuit, competitia Urban Trail poate fi atribuita clasei XCC.

R.C: Traseul pare dificil de parcurs. Este el potrivit pentru riderii amatori?
C.C: Riders Club este un proiect care se adreseaza cu prioritate amatorilor, astfel ca nici Urban Trail XCC nu face exceptie. Totusi, participantii nostri au niveluri diferite de abilitati, inclusiv in interiorul grupelor de nivel, de aceea traseele trebuie sa fie adaptate acestora. Spre deosebire de alte evenimente Riders Club, diferenta este aceea ca traseul Urban Trail XCC presupune un nivel superior de pregatire tehnica si fizica. De asemenea, acest eveniment are o natura competitiva mai accentuata in comparatie cu alte concursuri pe care le organizam. Aceste aspecte conduc la ideea ca riderii care au reusit sa atinga performante notabile in sezonul trecut ar fi cei mai in masura sa beneficieze de acest traseu si sa il parcurga in siguranta. Dar, oricine se simte pregatit sa infrunte un traseu mai solicitant este binevenit sa se inscrie in competitie.

R.C: Exista si o limitare a numarului de participanti?
C.C.: Daca vorbim de numarul de locuri disponibile, trebuie precizat ca aceste caracteristici ale traseului si in special angajamentul pe care Riders Club l-a asumat pentru siguranta membrilor comunitatii ne-au limitat la un prag maxim de participanti, respectiv 50 de rideri pe cursa, iar in total 250 de concurenti. Desigur, locurile disponibile difera in functie de nivel si gen. Mai multe informatii sunt disponibile pe pagina evenimentului, la sectiunea stiri.

R.C.: Razvan, ce detalii de ordin tehnic ne poti da in legatura cu traseul? Am inteles ca sunt prevazute viraje stranse, mai multe urcari si coborari...
Razvan Juganaru: In primul rand, as vrea sa mentionez ca acest concurs este o provocare pentru mine, din punct de vedere tehnic. Am avut la dispozitie aproximativ un kilometru patrat, intr-o zona neamenajata, pentru a desena un traseu spectaculos si diferit de celelalte, pe care participantii sa il parcurga cu placere si sa se bucure de toate portiunile sale. Acesta va fi diferit de formatul pe care l-ati gasit la concursurile organizate pana acum. Va fi un traseu de tip XCC ce va avea 3 ture a cate 4 kilometri fiecare. Chiar daca diferenta de nivel va fi foarte mica, nu putem spune ca este un traseu de viteza deoarece el este la un nivel tehnic superior datorita celor aproape 50 de viraje destul de stranse. Multe dintre acestea sunt chiar la 180 de grade. De asemenea, vor fi intalnite diferite obstacole de care veti trece prin urcare sau coborare. Este vorba de obstacole formate prin denivelari de pamant care, desi nu sunt foarte inalte, respectiv in jur de 2-3 metri, cel putin unele dintre acestea trebuie abordate tehnic. Suprafata de rulare va fi una formata in mare parte din nisip si pietris, deci aderenta va fi scazuta, dar acest lucru va da savoare concursului.

R.C: Cat estimezi ca va dura, in medie, parcurgerea traseului?
R.J.: Durata estimata de desfasurare a Urban Trail XCC, pentru fiecare start, este de aproximativ 50–60 de minute. Un timp mai realist voi putea calcula imediat ce traseul va fi gata si voi putea “trage” cateva ture cap-coada.

R.C: Ce ai vrea sa transmiti celor care se inscriu deja la URBAN Trail XCC?
R.J: Va asteptam la start pe toti pentru a va bucura, dar si pentru a admira spectacolul!


Articolul original poate fi gasit aici:
www.ridersclub.ro/ro/stire-noutati-ciclism/traseul-presupune-un-nivel-superior-de-pregatire-tehnica-si-fizica