Pagini

luni, 14 aprilie 2014

Culisele pregatirii traseului



In primul rand imi pare rau ca nu am putut sa scriu aceste randuri mai devreme. Asa cum stiti, dupa un eveniment de ciclism are loc o ampla actiune de ecologizare a zonei...si inca nu am terminat.
Inainte de toate, vreau sa ii felicit pe toti cei care au luat startul sambata la Ziua B. Pentru mine, absolut toti sunt adevarati campioni si imi scot casca in fata lor. Nu spun aceste lucruri pt a impresiona pe cineva. Vreau doar sa le arat tuturor recunostinta mea pt ce au facut deoarece am luat startul in astfel de concursuri de multe ori si stiu ce inseamna sa te chinui pe o astfel de vreme. Spun ca te chinui pt ca toti ne chinuim, si amatori si profesionisti...fiecare o face dar la un alt nivel de pregatire. In acelasi timp vreau sa imi cer scuze fata de toti care au avut probleme sau au suferit pe traseu. Va dau cuvantul meu ca am facut tot ce ne-a stat in putinta sa pregatim cat mai bine traseul in conditiile date. Nu aveam de ce sa induc in eroare concurentii, deoarece si eu sunt sportiv si stiu ce inseamna asta. Nu fac trasee pt a ma afla in treaba sau sa ma dau rotund ci pt simplu fapt ca vreau ca acestea sa fie pregatite din ce in ce mai bine si standrdul sa creasca de la un eveniment la altul.
Am intrat pe site-urile unde se discuta despre acest eveniment si am citit absolut toate comenturile. Am vrut sa raspund fiecarei persoane care a avut nemultumiri dar m-am gandit mai bine sa o fac aici pt toata lumea. Ma voi rezuma doar la partea cu traseul deoarece acolo m-am ocupat eu si sunt cel mai in masura sa va raspund.
Traseele au fost modificate de la inceput pana in dimineata evenimentului de 8 ori. Primele 4 modificari le-am facut datorita aprobarilor ce trebuiau obtinute pentru locurile pe unde treceam. De fiecare data se trezea ba politia, ba nu-stiu-cine ca nu vrea sa ne lase sa trecem prin anumite zone. Am facut tot posibilul sa prind in traseu zona de la Pasarea si zona de la Vadul Anei deoarece sunt extraordinar de frumoase. Doar ca vremea nu a tinut cu noi si am fost nevoit sa aduc inca 4 modificari ale traseului cu 2 zile inainte de eveniment, ultima modificare fiind realizata chiar la ora 4 noaptea inainte de start. Nu cred ca are rost sa va spun ca toate acele zile premergatoare evenimentului am stat in ploaie uzi pana la piele de dimineata pana seara tarziu pentru a pregati traseul si pentu a gasi cele mai bune variante sa evitam cele mai nasoale zone de noroi. Chiar daca plouase destul de mult am reusit pana vineri seara sa dam o forma destul de buna traseului fara a avea noroi in abundenta. Ba chiar am facut vineri dupa-amiaza o tura cu bikeul pe traseu si totul era in parametri normali.
Totul s-a schimbat la 180 grade in noaptea dinaintea concursului. A plouat atat de mult incat unele portiuni de traseu erau pline de apa. Am adunat echipa si am intrat din nou cu ei in padure la ora 4 dimineata pt a evalua starea traseului si pt a aduce noi modificari. Din nou am fost nevoiti sa scoatem unele portiuni deoarece erau impracticabile si sa gasim variante pentru a putea lega anumite puncte. Am facut tot ce ne statea in putinta sa pregatim perfect traseul chiar daca plouase 3 zile. Totul a fost facut contra-cronometru si ne-am straduit sa dam ce e mai bun. Eu si echipa cu care am lucrat pe traseu am stat uzi pana la piele in fiecare zi si ne-am odihnit 3 ore in ultimele 48 de ore, si totul pentru nu a renunta la a tine cursa. Ne-ar fi placut sa stam acasa la caldura, dar nu, nu am vrut sa abandonam acel traseu minunat care dupa foarte multe ploi s-a schimbat radical. Vreau sa mai spun ca dupa toate modificarile aduse, dupa scoaterea si introducerea portiunilor de traseu am ajuns la final sa contorizam in total aproape 100km de traseu curatat si marcat. Nu cred ca cineva ar fi reusit sa scoata ceva mai bun din ce am avut la dispozitie in acea dimineata.
O alta problema a fost ca imediat dupa start ploaia a incetat. Este o problema deoarece atunci cand ploua foarte mult si se face noroi, acest noroi atata timp cat este imbibat cu apa multa nu este lipicios. Dar daca ploaia se opreste si are timp apa sa se scurga putin atunci noroiul va pune mult mai multe probleme.
Dupa cum am spus, o mai repet inca o data: "traseul era practicabil" in dimineata evenimentului . Drept dovada sunt cei care au terminat cursa. Stiam foarte bine ce este in padure si ce se va intampla dupa ce va trece plutonul mare, de aceea la start am spus ca le recomand celor care simt ca nu se descurca in primii 10km sa renunte. Am spus ca pe traseu sunt putine portiuni cu noroi lutos care incarca si ca in rest sunt foarte multe balti adanci si mult noroi de padure. Am mai recomandat celor ce stiau ca nu au bicicleta echipata corespunzator pentru astfel de vreme sa nu ia startul. Imi pare rau pt cei ce au ignorat aceste sfaturi si au intrat in padure cu cauciucuri de uscat. Este destul de logic ca au intampinat probleme cu noroiul. Este ca atunci cand pleci iarna la munte cu cauciucuri de vara.
Am citit un comentariu in care cineva spunea ca ce stiu eu despre organizarea de concursuri. Nu am spus niciodata ca stiu sa organizez concursuri ci doar incerc sa creez trasee in jurul Bucurestiului de care lumea sa se bucure, pe care sa mearga in siguranta, sa nu se rataceasca. Vreau sa mai spun ca in anii ce au trecut de cand fac ciclism am strans peste 160.000 km pe bicicleta din care aprox 40.000 km in concursuri(MTB, sosea, ciclocros si velodrom). Eu cred ca in acesti ani am strans suficienta experienta cand vine vorba de trasee. Legat de acest comentariu vreau sa mai spun ca in decursul anilor am fost invitat inaintea multor concursuri (inclusiv Prima Evadare) sa merg pe traseu pt a vedea daca totul este in regula.
Alt coment vine si sustine ca dupa ora 15.30 nu mai erau voluntari pe traseu. Vreau sa va spun ca niciun voluntar sau arbitru nu a plecat de pe traseu pana cand ATV-urile nu au verificat tot traseul. Dupa eveniment am ramas impreuna cu echipa in padure pt a verifica/curata traseul si am plecat de acolo la ora 23.00.
O alta problema ridicata a fost aceea in care cei de la Traseul Standard au luat startul inaintea celor de la Epic. Am luat aceasta decizie deoarece cei de la Epic aveau de facut, imediat dupa start, o bucla de 15 km in Padurea Pasarea dupa care reveneau pe traseul comun. Daca am fi dat startul invers cei de la Epic s-ar fi intersectat cu cei de la Standard intr-o zona destul de ingusta si am fi riscat accidentari.
Vreau sa felicit inca o data, cu riscul de a ma repeta, pe toti cei prezenti in ziua concursului.

4 comentarii:

  1. Daca cineva a venit acolo dupa 3 zile de ploaie serand ca o sa fie altfel decat mult noroi,vina cu siguranta nu este a organizatorilor. Am participat la acel concurs si am trecut linia de finish dupa 3 ore jum la traseul standaed.Nu am facut si nici nu fac vre un sport de performanta. Nu am bicicleta de mii de euro. Cu toate astea am ajuns la final intreg si eu si bicla. Cine se plange de noroi si de vreme rea sa mearga la alt gen de concursuri, pe asfalt. Nu a fost usor, si nici nu as mai face inca o data traseul ala in conditiile astea...dar nici nu regret. Felicitari pt efortul depus pt intreaga echipa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitările mele pentru traseu. Nu ma aşteptam să fie atât de greu si de epuizant,dar s-au văzut eforturile depuse să iasă cat mai bine . Mi-am depăşit limitele si am învăţat cum să devin mai bun . Încă odată ,felicitarile mele si succes la cât mai multe la fel :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Răzvan, cred că acorzi prea multă importanţă unor filfizoni şi pui la suflet tot ce spun ei! Am parcurs şi eu traseul fără probleme ptr bicicleta. ...şi este una de serie de la First Bike. Recunosc, că mi-a fost foarte greu, dar timpul întotdeauna este probabil şi nu funcţionează ca un ceas elveţian... Deci, dacă aş fi simţit ceva aş fi renunţat. Faptul că eu şi toţi ceilalţi concurenţi am luat startul şi am continuat pe traseu, este şi riscul care ni-l asumăm în calitate de concurenţi. Nu există timp perfect, competiţie perfectă, organizare perfectă, concurenţi perfecţi, biciclete perfecte.
    Aşa că te rog din suflet să-ţi urmezi calea şi să amenajezi trasee care să scoată în evidenţă omul şi bicicleta, iar concursul să se desfăşoare aşa cum vrea Cel de sus să fie vremea.
    Succes în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari si multumesc pentru efort. Desi sunt ofticat ca am abandonat imi dau seama ca vremea a stricat mult din efortul depus. Mie imi place de voi si va multumesc ca va implicati. Daca maine s-ar inchide proiectul multa lume ar pierde. In rest sunt carcoteli specifice neamului romanesc. M-am ales cu ceva dupa concurs. Nu mai imi pasa de ploaie si noroi. E fun.

    RăspundețiȘtergere