Pagini
▼
duminică, 30 iunie 2013
Sportul mi-a salvat viata
Chiar nu stiam ce titlu sa dau acestui articol si nici nu aveam de gand sa scriu aceste randuri, dar... in ultima perioada tot mai multa lume ma intreaba ce se intampla, de ce nu mai apar la niciun fel de competitie, de ce nu mai alerg nici la sosea nici la MTB, daca m-am reprofilat pe organizare, etc.
Nu imi face mare placere sa vorbesc despre aceste lucruri dar am zis ca e mai bine sa facem putina lumina decat sa lasam loc de interpretari.
Cu ceva vreme in urma am avut un accident destul de urat, din care m-am ales cu cateva leziuni interne grave: doua fisuri pe ficat, lichid in pleura, lichid in stomac, etc... leziuni ce au dus la 3 saptamani de spitalizare din care 9 zile nu am avut voie sa ma misc si 14 sa ma dau jos din pat. A urmat o perioada in care a trebuit aproape sa invat sa merg si sa ma misc din nou.
Medicii imi dadeau la inceput sanse destul de mici si se pregateau de operatie... dar cineva acolo sus m-a iubit iar organismul nu m-a lasat la greu incepand sa se refaca intr-un mod ce a uimit pe toata lumea. Pana la final s-a dovedit ca sportul a jucat un rol foarte important in refacerea mea, lucru confirmat si de doctorii care au mai spus ca sunt singurul lor pacient cu astfel de trauma ce a scapat neoperat.
Dar nu acestea au fost cele mai grele momente ci cele care au urmat deoarece am fost nevoit sa uit de bicicleta si de miscare o perioada lunga de timp. Partea proasta este ca aceasta accidentare a aparut intr-un moment in care ma simteam foarte bine, iesisem foarte bine pregatit din iarna si aveam ambitii mari pt sezonul ce urma. Dar cum in viata nu este asa cum iti doresti nu pot decat sa ii multumesc lui Dumnezeu ca nu a fost ceva mai grav si cu putina rabdare voi putea sa revin la ceea ce iubesc enorm... ciclismul.
Asa ca nu ezitati sa faceti sport si miscare...pe langa nenumaratele beneficii nu puteti sti cand va poate salva viata!
joi, 20 iunie 2013
Interviu pentru MPG legat de Trofeul Muscelului
Dupa cum spune si titlul in urma cu ceva timpt am oferit un interviu celor de la MPG despre concursul organizat de mine la Campulung Muscel, orasul unde m-am nascut:
Razvan Juganaru, organizatorul competitiei Trofeul Muscelului, ne ofera mai jos primele informatii despre evenimentul programat pe 13 iulie in cadrul Riders Club, pe un traseu care in premiera va gazdui o competitie MTB, in masivul Iezer-Papusa.
Riders Club: Ce anume te-a convins sa te alaturi proiectului Riders Club?
Razvan Juganaru: Ceea ce m-a convins sa ma alatur proiectului Riders Club a fost ideea de a introduce un sistem nou bazat pe organizarea mai multor concursuri sub forma unui campionat. De asemenea , introducerea unei platforme bine puse la punct, crearea unor clasamente nationale, posibilitatea de avansare la un nivel superior ce face ca acest sistem sa fie unul interactiv si sa aduca un plus de prospetime ciclismului de la noi, ma face sa ma implic si mai mult in acest proiect.
Faptul ca se doreste crearea unui campionat diferentiat pe niveluri care sa cuprinda mai multe curse intr-un sezon competitional, ofera atat organizatorilor cat si participantilor o garantie a seriozitatii si o dovada a implicarii tot mai mari in acest sport.
R.C. De ce merita sa se inscrie riderii la concursul organizat de tine?
R.J. In primul rand, participarea la cursa merita fiindca locatia propusa este una de exceptie. Desi startul/finish-ul sunt amplasate in centrul orasului, Campulung este o localitate extrem de diferita de marile aglomeratii urbane. Aici, timpul se misca mult mai incet iar mostre de bun-gust architectonic din perioada interbelica inca pot fi gasite la fiecare colt de strada.
In al doilea rand, cadrul natural din vecinatatea orasului face sa merite efortul de a participa la concurs. Versantii Masivului Iezer-Papusa se pravalesc practic peste localitatile din jur, incantand ochiul calatorului. Desi acest masiv muntos este unul destul de inalt (2469 metri in Varful Rosu si 2464 metri in Varful Iezerul Mare), structura sa morfologica si faptul ca este impanzit de o retea de drumuri forestiere si poteci de animale, il fac sa fie perfect pentru mountain bike.
R.C. Ce ne poti spune despre traseele competitiei pe care o vei organiza in cadrul Riders Club? Ce are special tura lunga? Ce are special tura scurta? Ce este atractiv?
R.J. Traseele propuse pentru editia de anul acesta serpuiesc pe versantii cei mai dinspre sud ai Masivului Iezer-Papusa, versanti aflati la granita dintre relieful muntos si cel specific zonei Subcarpatilor. Itinerariul strabate poteci si drumuri de exploatare forestiera situate in Muntele Stramtu, Muntele Clabucet, Muntele Lalu si Culmea Magura. Fiind un concurs plasat in mijlocul verii, cand probabilitatea de a ploua este una crescuta, s-a urmarit pe cat posibil evitarea traversarii de zone unde se poate forma mult noroi, evitarea zonelor aflate la mare altitudine ori zonelor descoperite, specifice golului alpin.
Traseele au fost adaptate in functie de nivelul participantilor. Astfel, tura scurta a fost gandita astfel incat sa fie parcursa si de catre o persoana care nu exceleaza la capitolul abilitati tehnice. In cea mai mare parte, traseul urmeaza drumuri forestiere si poteci largi fara obstacole majore pe parcursul lor. Cu toate acestea, nu se poate spune ca este un traseu excesiv de usor de parcurs deoarece diferenta pozitiva de nivel tinde catre 1000 de metri.
Traseul turei lungi coincide in partea de start/finish cu cel al turei scurte. Insa, avand in vedere ca a fost conceput pentru persoane cu mai multa experienta, in partea mediana au fost introduse doua catarari mai solicitante si cateva zone de coborare care, fara a fi foarte dificile, cer un pic de indemanare pentru a fi parcurse. De altfel, altitudinea atinsa pe traseul turei lungi depaseste 1300 de metri in doua puncte despartite de o vale situata la 650 de metri altitudine, pe cand itinerariul turei scurte are punctul maxim la altitudinea de 1074 de metri.
R.C. De unde se va da startul?
R.J. Startul competitiei se va da din fata primariei Municipiului Campulung, iar sorirea va avea loc in aceeasi zona. Plecarea se va face in pluton compact spre sud, se va efectua o tura a bulevardului din centrul orasului, apoi ne vom indrepta spre nord pe sosea pana la intrarea pe drumul forestier ce duce pe Muntele Stramtu. Pana la acest drum, plutonul va merge compact, cu 15km/h, insotit de masina de politie si masina de asistenta a organizatorilor.
R.C. Ce poti sa ne spui despre echipa de organizare?
R.J. Echipa de organizare, dupa cum v-am obisnuit si pana acum, va fi formata numai din profesionosti, iubitori ai sporului cu pedale, oameni cu experienta in acest domeniu al organizarii de evenimente. Acestia vor face tot posibilul ca participantii sa aiba parte de un eveniment reusit si un traseu de neuitat.
R.C. Va exista o recunoastere oficiala a traseelor?
R.J. Vom organiza si o recunoastere oficiala a traseelor. Cel mai probabil aceasta va avea loc cu o saptamana inaintea concursului. Detalii despre aceasta vor aparea in decursul zilelor urmatoare pe pagina detaliata a concursului.
R.C. Ce sfaturi le dai celor care vor sa se inscrie la evenimentul organizat de tine?
R.J. Sa se inarmeze cu multa voie buna si dispozitie pentru a se bucura de frumusetile zonei. De restul, ne ocupam noi. Nu cred ca este vorba despre sfaturi; mai degraba as spune ca ii invit cu mare placere sa ia parte la unul din cele mai frumoase evenimente de ciclism de la noi din tara, pe unul din cele mai frumoase trasee si ii provoc sa fie prezenti la primul concurs de MTB organizat in masivul Iezer-Papusa.
R.C. In calitate de organizator al unui eveniment inscris in calendarul Riders Club, cum percepi acest proiect la scurt timp dupa lansarea lui?
R.J. Proiectul Riders Club ofera o platforma atractiva pentru ciclisti. Faptul ca exista aceste clasamente si posibilitatea de a avansa la un nivel superior face sa aduca un plus factorului motivational al ciclistului.
Din punct de vedere al organizatorului Trofeului Muscelului, nu pot decat sa salut initiativa acestui proiect. Imi doream de foarte multa vreme sa organizez un concurs pe plaiurile natale, unde am invatat ce este mountain bike-ul, insa din cauza efortului logistic destul de mare am tot amanat pana anul acesta. Faptul ca am putut inscrie evenimentul in calendarul Riders Club, beneficiind astfel de sprijin material si logistic, m-a determinat sa ma concentrez pe organizarea cursei fara a fi obligat sa neglijez alte aspecte.
R.C. Ce crezi ca aduce nou Riders Club in comunitatea amatorilor de ciclism din Romania?
R.J. Cum am spus si mai devreme, cea mai mare noutate este faptul ca se organizeaza o suita de evenimente, fapt ce nu poate decat sa imbunatateasca conditiile intalnite la start de la o cursa la alta. De asemenea, platforma on-line destul de interactiva ar putea capta atentia unor persoane care nu au o aplecare deosebita asupra ciclismului, rupandu-i astfel de la o viata sedentara petrecuta in fata calculatorului si deturnandu-i catre o viata petrecuta in natura.
R.C. Crezi ca introducerea nivelurilor de abilitati aduce o schimbare benefica in cadrul concursurilor de ciclism?
R.J. De la inceput am sustinut acest sistem, fiind unul folosit in mai multe tari care stau mult mai bine la capitolul ciclism decat noi. Prin introducerea nivelurilor a crescut competitivitatea, dorinta de a evolua, de a participa la cat mai multe concursuri si de a te autodepasi.
R.C. De ce sa devin membru Riders Club?
R.J. Exista o multime de motive pentru care ar trebui sa devii membru Riders Club, dar cel mai important este faptul ca ofera atat amatorilor cat fi profesionistilor competitii de MTB organizate la un standard ridicat. Participantii se pot bucura de o platforma on-line foarte bine pusa la punct care ii tine la curent cu tot ce se intampla in acest sistem, la fiecare cursa, inaite si dupa, o platforma ce le permite sa detina o pagina personala, o evidenta a curselor, si posibilitatea de a vedea clasamentle la nivel national, local sau pe categorie de varsta.
Articolul original il puteti gasi pe pagina Riders Club.
Razvan Juganaru, organizatorul competitiei Trofeul Muscelului, ne ofera mai jos primele informatii despre evenimentul programat pe 13 iulie in cadrul Riders Club, pe un traseu care in premiera va gazdui o competitie MTB, in masivul Iezer-Papusa.
Riders Club: Ce anume te-a convins sa te alaturi proiectului Riders Club?
Razvan Juganaru: Ceea ce m-a convins sa ma alatur proiectului Riders Club a fost ideea de a introduce un sistem nou bazat pe organizarea mai multor concursuri sub forma unui campionat. De asemenea , introducerea unei platforme bine puse la punct, crearea unor clasamente nationale, posibilitatea de avansare la un nivel superior ce face ca acest sistem sa fie unul interactiv si sa aduca un plus de prospetime ciclismului de la noi, ma face sa ma implic si mai mult in acest proiect.
Faptul ca se doreste crearea unui campionat diferentiat pe niveluri care sa cuprinda mai multe curse intr-un sezon competitional, ofera atat organizatorilor cat si participantilor o garantie a seriozitatii si o dovada a implicarii tot mai mari in acest sport.
R.C. De ce merita sa se inscrie riderii la concursul organizat de tine?
R.J. In primul rand, participarea la cursa merita fiindca locatia propusa este una de exceptie. Desi startul/finish-ul sunt amplasate in centrul orasului, Campulung este o localitate extrem de diferita de marile aglomeratii urbane. Aici, timpul se misca mult mai incet iar mostre de bun-gust architectonic din perioada interbelica inca pot fi gasite la fiecare colt de strada.
In al doilea rand, cadrul natural din vecinatatea orasului face sa merite efortul de a participa la concurs. Versantii Masivului Iezer-Papusa se pravalesc practic peste localitatile din jur, incantand ochiul calatorului. Desi acest masiv muntos este unul destul de inalt (2469 metri in Varful Rosu si 2464 metri in Varful Iezerul Mare), structura sa morfologica si faptul ca este impanzit de o retea de drumuri forestiere si poteci de animale, il fac sa fie perfect pentru mountain bike.
R.C. Ce ne poti spune despre traseele competitiei pe care o vei organiza in cadrul Riders Club? Ce are special tura lunga? Ce are special tura scurta? Ce este atractiv?
R.J. Traseele propuse pentru editia de anul acesta serpuiesc pe versantii cei mai dinspre sud ai Masivului Iezer-Papusa, versanti aflati la granita dintre relieful muntos si cel specific zonei Subcarpatilor. Itinerariul strabate poteci si drumuri de exploatare forestiera situate in Muntele Stramtu, Muntele Clabucet, Muntele Lalu si Culmea Magura. Fiind un concurs plasat in mijlocul verii, cand probabilitatea de a ploua este una crescuta, s-a urmarit pe cat posibil evitarea traversarii de zone unde se poate forma mult noroi, evitarea zonelor aflate la mare altitudine ori zonelor descoperite, specifice golului alpin.
Traseele au fost adaptate in functie de nivelul participantilor. Astfel, tura scurta a fost gandita astfel incat sa fie parcursa si de catre o persoana care nu exceleaza la capitolul abilitati tehnice. In cea mai mare parte, traseul urmeaza drumuri forestiere si poteci largi fara obstacole majore pe parcursul lor. Cu toate acestea, nu se poate spune ca este un traseu excesiv de usor de parcurs deoarece diferenta pozitiva de nivel tinde catre 1000 de metri.
Traseul turei lungi coincide in partea de start/finish cu cel al turei scurte. Insa, avand in vedere ca a fost conceput pentru persoane cu mai multa experienta, in partea mediana au fost introduse doua catarari mai solicitante si cateva zone de coborare care, fara a fi foarte dificile, cer un pic de indemanare pentru a fi parcurse. De altfel, altitudinea atinsa pe traseul turei lungi depaseste 1300 de metri in doua puncte despartite de o vale situata la 650 de metri altitudine, pe cand itinerariul turei scurte are punctul maxim la altitudinea de 1074 de metri.
R.C. De unde se va da startul?
R.J. Startul competitiei se va da din fata primariei Municipiului Campulung, iar sorirea va avea loc in aceeasi zona. Plecarea se va face in pluton compact spre sud, se va efectua o tura a bulevardului din centrul orasului, apoi ne vom indrepta spre nord pe sosea pana la intrarea pe drumul forestier ce duce pe Muntele Stramtu. Pana la acest drum, plutonul va merge compact, cu 15km/h, insotit de masina de politie si masina de asistenta a organizatorilor.
R.C. Ce poti sa ne spui despre echipa de organizare?
R.J. Echipa de organizare, dupa cum v-am obisnuit si pana acum, va fi formata numai din profesionosti, iubitori ai sporului cu pedale, oameni cu experienta in acest domeniu al organizarii de evenimente. Acestia vor face tot posibilul ca participantii sa aiba parte de un eveniment reusit si un traseu de neuitat.
R.C. Va exista o recunoastere oficiala a traseelor?
R.J. Vom organiza si o recunoastere oficiala a traseelor. Cel mai probabil aceasta va avea loc cu o saptamana inaintea concursului. Detalii despre aceasta vor aparea in decursul zilelor urmatoare pe pagina detaliata a concursului.
R.C. Ce sfaturi le dai celor care vor sa se inscrie la evenimentul organizat de tine?
R.J. Sa se inarmeze cu multa voie buna si dispozitie pentru a se bucura de frumusetile zonei. De restul, ne ocupam noi. Nu cred ca este vorba despre sfaturi; mai degraba as spune ca ii invit cu mare placere sa ia parte la unul din cele mai frumoase evenimente de ciclism de la noi din tara, pe unul din cele mai frumoase trasee si ii provoc sa fie prezenti la primul concurs de MTB organizat in masivul Iezer-Papusa.
R.C. In calitate de organizator al unui eveniment inscris in calendarul Riders Club, cum percepi acest proiect la scurt timp dupa lansarea lui?
R.J. Proiectul Riders Club ofera o platforma atractiva pentru ciclisti. Faptul ca exista aceste clasamente si posibilitatea de a avansa la un nivel superior face sa aduca un plus factorului motivational al ciclistului.
Din punct de vedere al organizatorului Trofeului Muscelului, nu pot decat sa salut initiativa acestui proiect. Imi doream de foarte multa vreme sa organizez un concurs pe plaiurile natale, unde am invatat ce este mountain bike-ul, insa din cauza efortului logistic destul de mare am tot amanat pana anul acesta. Faptul ca am putut inscrie evenimentul in calendarul Riders Club, beneficiind astfel de sprijin material si logistic, m-a determinat sa ma concentrez pe organizarea cursei fara a fi obligat sa neglijez alte aspecte.
R.C. Ce crezi ca aduce nou Riders Club in comunitatea amatorilor de ciclism din Romania?
R.J. Cum am spus si mai devreme, cea mai mare noutate este faptul ca se organizeaza o suita de evenimente, fapt ce nu poate decat sa imbunatateasca conditiile intalnite la start de la o cursa la alta. De asemenea, platforma on-line destul de interactiva ar putea capta atentia unor persoane care nu au o aplecare deosebita asupra ciclismului, rupandu-i astfel de la o viata sedentara petrecuta in fata calculatorului si deturnandu-i catre o viata petrecuta in natura.
R.C. Crezi ca introducerea nivelurilor de abilitati aduce o schimbare benefica in cadrul concursurilor de ciclism?
R.J. De la inceput am sustinut acest sistem, fiind unul folosit in mai multe tari care stau mult mai bine la capitolul ciclism decat noi. Prin introducerea nivelurilor a crescut competitivitatea, dorinta de a evolua, de a participa la cat mai multe concursuri si de a te autodepasi.
R.C. De ce sa devin membru Riders Club?
R.J. Exista o multime de motive pentru care ar trebui sa devii membru Riders Club, dar cel mai important este faptul ca ofera atat amatorilor cat fi profesionistilor competitii de MTB organizate la un standard ridicat. Participantii se pot bucura de o platforma on-line foarte bine pusa la punct care ii tine la curent cu tot ce se intampla in acest sistem, la fiecare cursa, inaite si dupa, o platforma ce le permite sa detina o pagina personala, o evidenta a curselor, si posibilitatea de a vedea clasamentle la nivel national, local sau pe categorie de varsta.
Articolul original il puteti gasi pe pagina Riders Club.
marți, 4 iunie 2013
Mavic...noul sponsor pentru 2013
Manufacture d’Articles Vélocipédiques Idoux et Chanel, pe scurt MAVIC, un brand care nu are nevoie de prea multe prezentari fiind cunoscut in lume pentru rotile pe care le produce cat si pentru încălţăminte, căşti şi echipament de top.
Firma a fost fondată în 1889, iar din 1970 compania a fost partenerul oficial şi sponsor al Turului Franţei, oferind roti de schimb pentru ciclistii care avea nevoie in timpul cursei. De-a lungul anilor compania a fabricat o multitudine de componente pentru bicicletă, de la butuci şi frâne la apărători de noroi şi ciclocomputere, însă MAVIC este cel mai bine cunoscută pentru roţile pe care le produce.
Din acest an MAVIC devine sponsorul meu sprijinindu-ma pentru inceput pe partea de echipament (casca, pantofi, huse, manusi). Tin sa mentionez ca aceasta marca este importata in Romania de Sincron Performance, cunoscut în special pentru distribuţia bicicletelor GIANT cat si a brandurilor HUTCHINSON, GAERNE, TACX, ERGON, WELLGO, MUC OFF.
Mai pe larg in ceea ce priveste sponsorizarea puteti gasi mai jos:
Mavic Fury
Avand valoarea confirmata in Cupa Mondiala, Mavic Fury cofera un excelent transfer de forta si confort, totul intr-un pantof de cursa foarte usor si rezistent. Talpa Grip Carbon Outsole with Contagrip® ofera o tractiune foarte buna, nu retine noroiul iar contactul cu suprafata pedalei este excelent.
Mavic Plasma SLR
Structura de carbon a castii Plasma SLR permite un design ce incorporeaza guri de ventilatie foarte mari fara sa faca vre-un compromis la protectia coferita, asigurand astfel un confort optim si o ventilatie superioara.
Mavic Aero Shoe Cover
Husele de pantofi Aero sunt fabricate dintr-un material foarte elastic si aerodinamic, mulandu-se perfect pe pantofi si oferind o foarte mare usurinta in utilizare.
Mavic Straros Glove
Manusile Stratos se muleaza perfect pe mana si au aderenta si rezistenta la uzura excelenta. Insertiile de silicon de pe degete si suprafata palmara a manusii ofera conexiune perfecta cu ghidonul.
luni, 3 iunie 2013
Impreuna cu Adidas Body Care si in 2013
Adidas Body Care, sponsorul care la inceputul sezonului 2011 a hotarat sa se alature sectiei de ciclism a echipei Dinamo Bucuresti este si in acest an alaturi de noi. Colaborarea noastra se va axa in continuare pe promovarea liniei de ingrijire corporala pe care o produce Adidas.