Spuneam intr-o postare mai veche ca voi reveni cu un review despre noua bicicleta...iata ca a sosit si acel moment :)
Pentru cei care nu au citit inca despre ce este vorba va reamintesc ca discutam despre un Giant Advanced SL 29er 0 echipat cu Sram XX, mai exact:
Cadru:
Marime M
Culori Combinatie Albastru/Negru
Cadru Advanced SL-Grade Composite
Furca RockShox SID XX 29, 100mm
Componente:
Ghidon Giant Contact SLR, Composite, Flat, 31.8
Pipa Giant Contact SLR, Composite, OverDrive 2
Tija sea Giant Contact SLR, Composite, 27.2
Sea Fi'zi:k Tundra 2
Piese:
Shiftere SRAM XX, 2x10 Speed
Schimbator fata SRAM XO
Schimbator spate SRAM XX
Frane SRAM XX World Cup, [F] 160mm [R] 140mm
Pinioane SRAM XG 1099 11x36, 10-Speed
Lant KMC X10SL
Foi SRAM XX, 26/39
Roti:
Jante Giant P-XCR Composite 29er 0 WheelSystem
Butuci Giant P-XCR Composite 29er 0 WheelSystem
Spite Giant P-XCR Composite 29er 0 WheelSystem
Prima impresie pe care mi-a lasat-o aceast 29er atunci cand l-am vazut, pe langa faptul ca arata extraordinar, a fost bizara mai ales ca se afla in preajma mai multor biciclete 26er. Aveam impresia ca este ceva gresit la ea...prea inalta, roti supradimensionate, etc. Contrar parerilor citite pe net m-am obisnuit destul de repede cu bicicleta, cu toate ca am doar 1.75 m inaltime, iar greutatea ei nu este mai mare fata de 26er-ul pe care am alergat anul trecut, cantarind la fel (aprox 9Kg).
Prima iesire pe aceasta bicicleta a fost destul de ciudata in sensul ca simteam o diferenta destul de mare fata de 26er, adica dimensiunea mare a rotilor, distanta mai mare fata de sol, centrul de greutate schimbat, controlul ceva mai greoi, etc. Cu cat pedalam mai mult cu atat ma obisnuiam cu noile dimensiuni, iar diferentele nu mi se mai pareau atat de mari.
Dupa mai multe ore state in sa si cateva trasee diferite parcurse am ajuns la urmatoarele concluzii:
Stabilitatea este mult mai mare pe orice fel de traseu datorita contactului rotilor mai mare cu solul . Tractiunea este mult mai buna pe ucari, rotile trec cu usurinta obstacole care pana acum imi puneau anumite probleme, iar viteza de rulare este simtitor mai mare. Un plus l-am observat si la trecerea peste copacii cazuti, garda la sol fiind mai mare nu am mai atins atat de usor cu angrenajul.
Au fost si cateva lucruri care nu mi-au placut, dar cu timpul m-am obisnuit cu ele. Acestea ar fi: manevrabilitatea greoaie mai ales pe spatiile inguste si pe traseele foarte tehnice, iar accelerarea sau plecare de pe loc se face mai greu decat la un 26er. Spre surpeinderea mea franele se descurca excelent tinand cont ca pe spate este disc de 140 iar pe fata 160.
O concluzie evidenta este ca bicicletele 29er ofera atat avantaje cat si dezavantaje in comparatie cu bicicletele 26er. Dezavantajele, din punctul meu de vedere, sunt totusi destul de mici, iar daca reusesti sa te obisnuiesti cu noile dimensiuni totul va fi perfect. Eu am gasit la aceasta bicicleta multe puncte forte si tind sa cred ca este un avantaj sa te dai pe un 29er. Daca vreti sa incercati folositi un Giant Advanced SL 29er 0...nu veti regreta :)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu