Pagini

joi, 8 iulie 2010

TURUL ROMANIEI 2010






A inceput cu un prolog desfasurat la Deva un oras care datorita fabricii de biciclete DHS se implica tot mai mult inceea ce inseamna ciclism in Romania . Desi putini sportivii romani prezenti in competitie nu s-au facut de loc de ras, trei dintre ei clasandu-se intre primii 10. Acest minicontratimp individual a fost castigat de reprezentantul Italiei la campionatele mondiale de velodrom Angelo Ciccone urmat de reprezentantul Greciei la aceeasi competitie Iannis Tamouridis. Cei doi sunt printre cei mai puternici alergatori de profil din lume.

A doua etapa desi se anunta fara urmari s-a terminat prin reusita unui grup de 9 sportivi care au reusit sa ajunga cu un avans de 40 de secunde fata de pluton. Intre acesti sportivi singurul roman prezent a fost Voinea Lucian (Lot Romania Tineret) care cu aceasta ocazie a preluat tricoul albastru de la coleegul sau de echipa, Zoltan Sipos.




A treia etapa reprezenta si inceputul ascensiunilor in Turul Romaniei la finalul ei existand Pasul Tihuta, o catarare de categoria A, nu atat de abrupta pe cat de lunga. Aici s-a vazut lipsa de incredere a sportivilor romani care poate datorita lipsei de competitii deci de incredere in fortele proprii, au scapat un grup de 6 sportivi valorosi, intr-un moment care nu spunea mare lucru. Dintre acestia doar 2 au mai putut fi prinsi cu tot efortul echipelor dinamo-Scorseze si SC Bourgas Dobrich ( bulgaria ). Ecartul a putut fi doar limitat iar invingatorul etapei, bulgarul Vladimir Koev a facut un pas imens catre victoria finala. El a reusit sa se desprinda de colegii de evadare si sa ia un avans imposibil de remontat.

Urmatoarele etape nu au facut decat sa pastreze clasamentul dupa primele 2 etape, echipelor primilor 4-5 clasati convenindu-le situatia si muncind impreuna pentru a “ingheta” cursa.




Au mai fost atacuri mai mult sau mai putin spectaculoase, mai mult sau mai putin energice dar care nu s-au soldat cu nici o schimbare in clasament.

Astfel in a 4a etapa, cea mai lunga (230km) si teoretic si cea mai grea prin prezenta a 3 catarari de categoria A, sportivul dinamovist Csicsaky Tamas a incercat o evadare inca din primii kilometrii ai cursei. Din nefericire vantul puternic de fata si traseul in usoara urcare, “fals plat”-in termeni ciclistici l-a impiedicat sa ia un avantaj pe masura asteptarilor si avand si ghinionul de a prinde o bariera la care a pierdut aproape 2 minute (regulamentul UCI este de foarte multe ori nedrept) a fost prins de pluton exact cand traseul s-a inasprit. Oboseala si viteza cu care a rulat plutonul pe acea portiune l-a facut pe sportivul roman san nu mai poata tine pasul cu restul grupului si datorita distantei foarte mari pe care ar fi trebuit s-o mai aiba de parcurs singur, a fost nevoit sa abandoneze.

Sportivii romani au avut clar o comportare mai buna decat in anii precedenti dar, exista mereu si un dar, se simte lipsa constanta de competitii si faptul ca, inafara de Dinamo celelalta echipe romanesti sunt formate ori din staini, ori din sportivi tineri fara experienta, ori din sportivi care nu se cunosc (rezulta o omogenitate scazuta).

Toata lauda echipelor Tusnad Cycling Team si Mazicon Bucuresti pentru rezultatele obtinute cu toate ca aceste rezultate au fost realizate de sportivii straini ce alearga sub contract.

Tricourile distinctive au fost purtate de:

* Vladimir Koev (Hemus Troian-Bulgaria) – galben (castigatorul competitiei)
* Bruno Rizzi (Tusnad Cycling Team-Romania) – verde (cel mai bun catarator-grimpeur)
* Iannis Tamouridis (SP Tableware-Grecia) – alb (cel mai combativ)
* Marcolina Piergiacomo (Team Friuli - Italia) – rosu (cel mai bun sprinter)
* Alexandru Ciocan (Dinamo Scorseze - Romania ) – albastru (primul roman)



In ceea ce priveste echipa Dinamo, suflul nou datorat sustinerii din partea sponsorilor s-a facut simtit, rezultatele fiind mult imbunatatite fata de anul trecut si ceea ce este mai imbucurator, valoarea reala aratata pe sosea a sportivilor. Deja echipa este privita cu alti ochi de catre contracandidate, echipe puternice in Europa. La acest lucru a contribuit foarte mult felul cum s-au acomodat sportivii cu noile biciclete Giant TCR Advanced2, iar pentru aceasta cea mai elocventa este expresia a celor mai multi dintre ei “e cea mai tare bicicleta cu care am mers vreodata”. Esta probabil prima oara cand toti componentii unei echipe romanesti au exact acelasi material de concurs, material mai mult decat comparabil cu al celor mai bune echipe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu